17 Temmuz 2012 Salı

İnternetten Nasıl Para Kazanılır

İnternet piyasasında milyonlarca kişi para kazanmaktadır. Siz de bunlardan birisi olabilirsiniz. Ancak bunun için oldukça sabretmeniz gerekecektir.

Size bu yazımızda internetten nasıl para kazanacağınıza dair yüzeysel bilgiler vermek istiyoruz. Öncelikle sizlerle internetten piyasasına hakim dalları tanıtacağız, bunları sınıflayacağız ve herhangi birisine girmek için neler yapmanız gerekeceği üzerine sohbet edeceğiz.

Öncelikle internetten para kazanmak için piyasaya göz atalım. İnternet piyasasında neler para getirir derseniz, genel anlamda 2 tür alanla karşılaşırız: Üretim ve hizmet, pazarlama. Bu iki sektör internette para kazanan gruplardır. Bir de para yatıran gruplar vardır ki bunları da biz ikiye ayırmaktayız: Gündelik yaşam için ürün alanlar ve sanal ortamları için para yatıranlar.

İnternetten para kazanmak için öncelikle temel mantığı kavramak gerekir arkadaşlar. Bunun içinde yukarıda bahsettiğimiz 4 kavramın içeriğini çok iyi bilmeniz gerekmektedir. Şimdi bu kavramları tek tek ele alalım ve irdeleyelim;

Üretim ve Hizmet Sektörü: Bu daldaki kişiler doğrudan sanal veya gerçek üretim yapanlardır. Örnek vermek gerekirse sanal alemde web sitesi yapanlar, logo yapanlar, arama motorunda siteleri yükseltmek için çalışma satanlar vb. Ya da gerçek alemde üretim yapanlar. Örneğin tişört basıp satanlar, bal üreticileri ve bunu doğrudan siteleri aracılığı ile satanlar, yurt dışından ürün getirip satanlar, yurtiçindeki tedarikçilerden alıp ürünü satanlar vs.

Bu sektördekiler eğer ki pazarlama işini kendileri yapabiliyorlar ise gerçek parayı kazananlar kişiler olurlar; eğer ki bu doğrudan yapamıyorlarsa işte bunu yapacak kişilere para verirler ve aşağıdaki grubu doğururlar: Pazarlamacılar.



Pazarlama: Doğrudan ürün satıcı olmayıp, ürün satanların ürünlerini satmak için aracı olan ve bu işten komisyon alan kişilerdir. Bunu web sitelerinden, sosyal ortamdan ya da gerçek hayattan yapabilirler.

Gündelik yaşam için ürün alanlar: Bu tarz para yatıran kişiler sanal ortam için değil günlük hayat için internetten ürün alan gruplardır. Örneğin; cep telefonu alanlar, bilgisayar alanlar, küçük ürün alanlar vs. İşte internet piyasasını döndüren, bu piyasaya esas parayı veren gruplar bunlardır ve neredeyse bütün reklamcılık piyasası bu tür müşterileri yakalamak için çalışır.

Sanal ortamları için para yatıranlar: Bu tip işler genellikle internet piyasasına daha hakim müşteri gruplarıdır. Örneğin web sitesi sahipleri, reklam ya da arama motorlarında yükselmek adına, bu işi yapan firmalara para yatırırlar. Diğer bir grup ise oyunlar, küçük işler için para yatıran kesimdir. Bunlar genelde amaçsız, hobi için para yatırırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder